Om Steni
Historie
STENI er norsk gründersuksess, og bedriften har siden etableringen i 1965 fokusert på å tilby fasadeløsninger som gir unike og varige arkitektoniske uttrykk - med svært høy kvalitet.
STENI ble etablert som et familieeid selskap i 1965. Fasadeplatene er utviklet for å takle røffe og krevende norske klimaforhold. Selskapets hovedaksjonærer er i dag selskapet Accentone 2012 Holding Ltd.
STENI har omkring 100 ansatte, og hovedkontor, produksjon, lager og Fabrikkutsalg ligger i Lardal i Vestfold.
STENI har salgsselskap i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I Europa, USA, Canada og Nederland har STENI avtaler med distributører for salg og markedsføring av fasadeplatene.
Fasader fra STENI gjør det mulig for arkitekter å designe bygg med unike uttrykk – som varer i generasjoner.
FAKTA
- Etablert i 1965
- Hovedaksjonær Accentone 2012 Holding Ltd
- Høykvalitets fasadeplater i stenkompositt
- Hovedkontor og produksjon i Vestfold, Norge
- Internasjonalt selskap
- Ca. 100 ansatte
Visjon
Creating the ultimate building expressions for future generations.
Misjon
Hva
Vi leverer markedets bredeste og mest spennende utvalg av overflatealternativer og formater – og sørger for å gjøre dem kostnadseffektive gjennom varig estetikk og kvalitet.
Med hvem
Vi skaper langsiktig tillit og verdi ved å jobbe tett sammen med brukere, eiere, arkitekter, entreprenører og distributører.
Hvordan
Vi bestreber oss på å jobbe i samarbeid som betrodde rådgivere for å utvikle fremtidens fasadeløsninger. Vi oppnår dette ved å kombinere erfaring med kompetanse, innovasjon, lekenhet og entusiasme – og ved å bruke de beste verktøyene. Samarbeidspartnerne våre kan forvente at vi er gode lyttere som oppfyller deres behov og krav. I tillegg skal de få rask, enkel og åpen service, fremragende logistikk og enkel og tilgjengelig distribusjon.
Hvorfor
Vi mener at varig estetikk og kvalitet er nøkkelen til en ren og lys fremtid. Derfor leverer vi bærekraft gjennom samfunnsansvar, dokumentert lange levetider og lave CO2-utslipp, og sørger for at livsløpskostnadene er lave og avfallsmengdene minimale.
Verdier
Respekt
Vi viser respekt for hverandre, våre omgivelser, samarbeidspartnere og kunder. Vi bryr oss, er høflige og har en åpen og inkluderende kultur. Vi respekterer hverandres meninger og viser lojalitet til de beslutninger som tas.
Nytenkende
Vi er aktive søkere av ny kunnskap, og nysgjerrige til den utvikling som skjer i våre omgivelser. Vi søker kreative løsninger og verdsetter endringer som bidrar til positiv utvikling.
Kvalitet
Vi stiller høye krav til kvalitet i alt vi gjør, og leverer i henhold til forventninger, krav og spesifikasjoner. Vi gjør hva vi sier, er seriøse, ansvarlige og transparente.
Kundeorientert
Vi er opptatt av å finne gode løsninger sammen med våre kunder. Vi utforsker markedets behov og forventninger, og har et stort kundefokus gjennom hele verdikjeden. Vi er stolte av våre leveranser til markedet, og ser på kunden som vår fremste ambassadør.
Kvalitetspolicy
Se link til Steni sin kvalitetspolicy her:
Etiske retningslinjer
Se link til Steni sin etiske retningslinjer her:
Åpenhetsloven
Steni legger stor vekt på å være åpne og etterrettelige når det gjelder våre operative praksiser. Vi er bevisste vår informasjonsplikt og overholder de nyeste bestemmelsene i offentlighetsloven. Vi er opptatt av etterlevelse og beskyttelse av grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold. Ved å gjennomføre anskaffelser på en ansvarlig måte, overholde kontrakter og samarbeide med og utvikle våre leverandører, bidrar vi aktivt til utviklingen i egen bransje og sikrer respekt for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold. Vår forpliktelse til å respektere grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold er nedfelt i Steni sine etiske retningslinjer og retningslinjer mot korrupsjon. Steni arbeider for å fremme en bedriftskultur preget av respekt og omtanke for miljøet, andre mennesker og deres eiendom. Vi handler alltid på en måte som skaper tillit, både i samarbeid med kolleger, leverandører, kunder og andre forretningsforbindelser. Vi har høye forventninger til våre leverandører når det gjelder etikk, bærekraft og kvalitet. Leverandørene forplikter seg til å ha forretningsetikk som tilsvarer eller overgår Steni sine interne verdier og etiske retningslinjer. Les mer om etikk og våre etiske retningslinjer her:
VÅR HÅNDTERING AV ÅPENHETSLOVEN
Dersom du ønsker ytterligere informasjon om hvordan Steni håndterer faktiske og potensielle negative konsekvenser for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, kan du logge deg inn på vår portal TransparencyGate. Her kan du også rapportere eventuelle forhold som bryter med grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold. Klikk her for å logge inn på vår TransparencyGate